Áttétel-tartomány
Csak megfelelő váltórendszerrel lesz a kerékpározás valódi élmény. A felhasználási terület határozza meg, hogy a legnagyobb és legkisebb sebességfokozatok mekkora a különbség. Az egyes fokozatok közti különbség pedig azt befolyásolja, hogy milyen az átmenet két fokozat közt. Az teljes áttételtartomány vagy a sebességfokozatok számának növelése, illetve a fokozatok közti különbség mind-mind meghatározó szerepet játszik az élmény kialakításában.
A sebességfokozatok közötti váltás minőségének bármely körülmény között – még állóhelyzetben is – könnyűnek, mégis határozottnak kell lennie. Amennyiben a teljes áttéttel tartomány 500% körül helyezkedik el, a fokozatok közötti különbség pedig körülbelül 15% (de mindenhol egyenlően elosztva), akkor a sportoló – vagy akár hobby kerékpáros – a kerékpározás bármely pillanatában tökéletesen meg tudja választani a menetkörülményekhez leginkább illeszkedő sebességfokozatot – anélkül, hogy a pedálfordulat számot változtatnia kellene. Ezeket a feltételeket egyszerre csak a Rohloff SPEEDHUB 500/14 agyváltó teljesíti.
Az ábra egy 27-sebességes hagyományos váltórendszert és a Rohloff SPEEDHUB 500/14 agyváltót hasonlítja össze. Amint látható, nincsen különbség a teljes áttételtartományok között. De a Rohloff SPEEDHUB 500/14 egyes fokozatai között optimális, egyenlő a kiosztás, a különbség az egyes fokozatok között. Hagyományos láncváltós rendszer használata esetén képtelenség az egész áttételtartományt bejárni egyetlen váltókar mozdulattal, vagy a hajtókar elmozdítása nélkül. Valamint pontosan úgy, ahogy a láncváltós rendszernél, itt is eltolható a teljes áttételtartomány könnyebben vagy nehezebben tekerhető irányba személyre szabhatóan, ki, melyiket részesíti előnyben.